Barlo’s Oranjefeest is springlevend
18-07-2024

Barlo vierde het afgelopen weekend weer haar jaarlijkse oranjefeest in het feestgebouw “Groot Deunk”. Begonnen werd met twee goed bezochte toneelavonden. De klucht “Een kuuroord vol met stress” viel erg in de smaak. In de spa Hazenberg kwamen verschillende mensen op bezoek, allemaal met hun eigen sores en verwachtingen. Dit leidde tot veel kolderieke situaties en dat werkte goed op de lachspieren van het in groten getale aanwezige publiek.

Vrijdag was het tijd voor Barlo’s Got Talent. De kinderen begonnen met zelf pizza bakken in de tent. Daarna was het tijd voor de show. Verschillende kinderen kwamen met leuke dansjes, live muziek, turn acts en zelfs het songfestivalnummer Europapa kwam voorbij. De presentatie was in handen van Ingrid van Eerden en zij vond dat alle deelnemers het geweldig hadden gedaan. Na de kinderen was het tijd voor de volwassenen en na een avond vol leuke acts, koos zowel het publiek als de vakjury het Geloofsgenootschap Non-actief als winnaar.

Zaterdag was het tijd voor de optocht. Na het vlag hijsen en zingen van het Wilhelmus vertrok, voorafgegaan door muziekvereniging Excelsior, een grote stoet naar het koningspaar van 2023; Remco Ruessink en Jolien Kobus. De jury heeft daar de winnaars van de optocht bekend gemaakt. Bij de volwassenen ging de 1e prijs naar Boer Harm, ontworpen door Hoartelinks hok en bij de kinderen werd het huwelijksbootje van de onderbouw van CBS Barlo als beste gekozen. Na een gezellig samenzijn gingen Remco en Jolien in een koets terug naar het feestgebouw “Groot Deunk”, zodat Remco het openingsschot van het koningschieten kon verrichten. Inmiddels waren de verschillende activiteiten volop bezig en bij het vogelschieten werd Mila Koskamp de nieuwe jeugdkoningin. Bij de volwassenen wist Henk Westerveld na ongeveer 2,5 uur de vogel er af te schieten en vormde hij samen met zijn vrouw Jenny het koningspaar van 2024.

‘s Avonds werd het Barlo’s feest afgesloten met een volle tent en een grandioos optreden van the Sjefs. Barlo kan terugkijken op een zeer geslaagd oranjefeest.